• Jurnalismul atunci, acum si in viitor

    Studenții din anul I de la Facultatea de Științe Socio-Umane, specializarea Jurnalism şi Comunicare şi Relații Publice au avut şansa extraordinară de a participa la o discuție cu două dintre personalitățile mass-mediei sibiene, cu scopul inițierii practice în lumea presei. Întâlnirea, or...

  • Presa trebuie să fie de partea celui căruia i s-a încălcat un drept

    Jurnalistul Dragoş Pătraru a venit, vineri 18 noiembrie, la Sibiu, unde şi-a început turneul național "Starea Nației" din seria celor 30 de oraşe pe care vrea să le vizite pentru a se întâlni cu studenții şi publicul emisiunii sale.

  • CSU Sibiu si-a prezentat lotul la ULBS

    Echipa de baschet masculin CSU Sibiu şi-a prezentat lotul de jucători cu care a luat startul în noul sezon al Campionatului Național,la Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu. În cadrul evenimentului, rectorul ULBS, prof. univ. dr. ing. Ioan Bondrea, le-a transmis baschetbaliştilor că Universitatea va contin...

  • Jurnalismul atunci, acum si in viitor

    Studenții din anul I de la Facultatea de Științe Socio-Umane, specializarea Jurnalism &...

  • Presa trebuie să fie de partea celu...

    Jurnalistul Dragoş Pătraru a venit, vineri 18 noiembrie, la Sibiu, unde şi-...

  • CSU Sibiu si-a prezentat lotul la ULBS

    Echipa de baschet masculin CSU Sibiu şi-a prezentat lotul de jucători cu care a ...

Semantis, semantica unui concept

Semantis, semantica unui concept

Semantis nu reprezintă un simplu cuvânt, rezonând în mod diferit. Este, în acelaşi timp, un proiect multinaţional, o asociaţie fără scop lucrativ şi o comunitate de idei. Proiectul Semantis a apărut în urmă cu un an, mai precis, în primăvara lui 2012, atunci când, la iniţiativa unor profesori belgieni, s-a constituit o reţea mixtă de echipe pedagogice, cu rolul de a propune diferitelor sisteme educative naţionale, o nouă metodă de predare-învăţare, având la bază constituirea unor ateliere multimedia care să favorizeze o mai bună receptare a limbilor străine, în speţă, a limbii franceze.

Proiectul a fost selecţionat pentru co-finanţare de către Organizaţia Internaţională a Francofoniei (OIF), adresându-se cu precădere acelor tineri creativi şi inventivi, prin care conceptul de “interculturalitate" să devină realitate în rândul comunităţilor pe care le reprezintă.

Asociaţia Semantis, o entitate non-profit cu sediul la Liège, în Belgia, s-a înfiinţat, aşadar, dintr-o vie necesitate, aceea de a sprijini şi de a însoţi accesul la tehnologiile informaţionale şi de comunicare, precum şi utilizarea acestora cu scopul de a favoriza educaţia formală, formarea profesională, creaţia, diversitatea culturală şi multilingvismul în spaţiul virtual. Asociaţia îşi propune să iniţieze şi să susţină, mai ales la nivel internaţional, diverse manifestări şi proiecte care promovează diversitatea culturală şi multilingvismul pe internet.

La sfârşitul lunii mai a avut loc, la Sibiu, cea de-a doua reuniune a comunităţii Semantis, sub egida Universităţii “Lucian Blaga" şi a organizaţiei Le Monde des Possibles din Belgia. După o primă întâlnire desfăşurată cu succes la Bruxelles, a urmat o deplasare a centrului de interes către Europa de Est, drept gazdă a celei de-a doua reuniuni fiind ales burgul Sibiului.

Cea de-a treia reuniune din cadrul proiectului Semantis se va ţine la Belgrad, în luna februarie. Timp de trei zile, membrii re¬ţelei francofone, profesori în diverse şcoli şi licee din estul şi vestul Europei geografice, precum şi ONG-işti, vor încerca să discute pe marginea necesită¬ţii de a ameliora şi de a adapta sistemele clasice de educaţie (având la bază predarea/învăţarea ca proces derulat în spa¬ţiul şcolii, al sălii de clasă) la noile provocări şi realităţi socioculturale, capabile să prezinte elevului, într-o formă virtuală, dar bine elaborată, variante conexe de instrumente de cunoaştere, accesibile prin intermediul noilor tehnologii (calculatorul, aparatul de fotografiat, camera video, videoproiectorul, telefonul mobil).

Asociaţia Semantis, cea care a luat şi numele proiectului, selecţionat pentru finanţare de către Organiza¬ţia Interna¬ţională a Francofoniei (OIF), îşi propune astfel să dezvolte o platformă virtuală de comunicare şi schimburi de bune practici, având ca punct de plecare gândirea creativă şi simţul artistic al copiilor/elevilor, ca liant, limba franceză şi drept variante de lucru, mediul informatic şi metoda numerică. Deja platforma (în versiune Moodle) funcţionează de câteva luni, găzduită de către serverul Universităţii "Lucian Blaga" din Sibiu.

Roxana Margyt

 

Comentarii